Гра «Збери врожай»
Мета: формувати у дітей розвиток словозміни (один – багато )
Обладнання: предметні малюнки із фруктами
Хід гри
Логопед : « Діти давайте «зберемо врожай», причому в один кошик покладемо один
фрукт і назвемо один і багато та навпаки ,другий – багато і один» .
Наприклад:груша – груші ; сливи – слива
Гра «Допоможи художнику»
Мета: розвивати уміння вставляти пропущенні звуки у середині слова
Обладнання: портрети казкових героїв із казки «Буратіно» , таблички із
словами:О..О ,Г..БИ ,Н..С, СЛЬО..А
Хід гри
Логопед: « Діти, розгляньте портрети, що забув намалювати художник? Без яких
частин обличчя залишилися казкові персонажі? Назвіть ці частини та відшукайте
таблички із цими словами . Пропущені середні звуки назвіть».
Діти: «Буратіно залишився без носа,…»
Логопед: «Домалюйте ті частини обличчя ,яких не вистачає й розфарбуйте портрети
Гра «Підкажи Незнайкові»
Мета: розвивати у дітей зв’язне мовлення за допомогою опису предмета ,
збагачувати словниковий запас
Обладнання: іграшка Незнайко ,шкільні речі: книжка , зошит , ручка і т.д.,
іграшки ,кошик, рюкзак
Хід гри
Логопед: «Незнайко – це хлопчик ,який дуже хоче всього навчитися ,але у нього не
все виходить . Давайте допоможемо йому прибрати у кімнаті : іграшки складемо у
кошик ,а шкільні речі у рюкзак , причому взявши кожну річ розкажемо про нього
( який він?),а потім покладемо у кошик чи в рюкзак» .
Гра «Назви казкового героя»
Мета : збагачувати словниковий запас у дітей , формувати уміння знаходити
і показувати картинки за словесною інструкцією
Обладнання: картинки із зображенням казкових героїв
Хід гри
Перед дітьми викладаємо малюнки із казко-вими героями .
Логопед просить показати по черзі названих героїв: «Покажіть крокодила Гену
,слоненя Умку , собачку Шарика , левенятко , черепашку ….»
(Дитина показує картинку із заданим казковим героєм.)
Гра «Порахуй звуки»
Мета: формувати вміння складати слова окремих звуків
Обладнання: кольорові фішки (голосні звуки-червоні , приголосні звуки-сині )
Хід гри
Логопед промовляє звуки голосні і приголосні. Діти кладуть на стіл фішки, які
відповідають звукам відповідних кольорів.
Наприклад: логопед –УА-(діти викладають) 2 червоні фішки,
-ОР-1червона ,1 синя;
-ВАУ-1 синя,2 червоні фішки
Гра «Сплети вінок»
Мета: формувати навички у дітей утворювати нові спільнокореневі слова
за допомогою суфікса (пестлива форма), вчити розрізняти види квітів ,
знайомити із місцем де вони ростуть , виховувати , бережливе ставлення
до оточуючої природи навколо нас
Обладнання : розфарбовка з квітами , демонстраційні таблиці: квіти лісу ,
лугу , домашні
Хід гри
Логопед: «Сьогодні ми сплетемо кожен собі віночок , у кожного у вас лежить на
столі розфарбовка . Ваше завдання - зафарбовуючи кожну квіточку потрібно
назвати її ласкаво (пестливо) та правильно підібрати колір і тоді віночок вам посміхнеться .
Наприклад: ромашка - ромашечка, фіалка – фіалочка….
Гра «Березові листочки»
Мета: формувати вміння виділяти заданим голосом звук у слові з опорою на
слухове сприймання дитини
Обладнання: фішки у формі листочка кожній дитині – зелена ,жовта
Хід гри
Логопед читає повільно кожне слово віршика , а діти почувши в слові звук /С/ п
іднімають зелений листочок ,не почули заданого звука - піднімають жовтий листочок.
Наприклад:
Доня рано дуже встала
І спідничку одягла .
А матусині сини
Одягалися в штани.
Гра « Упіймай звук»
Мета : вчити дітей знаходити заданий звук у слові
Обладнання : картинки , схеми слів , до них фрагмент
Хід гри
Гравці мають за звуковим сигналом зібрати картинки та по черзі назвати їх .
Ведучий повідомляє ,що той ,хто почує названий звук у своєму слові ,має
швидко плеснути в долоні – «упіймати» його .
Наприклад : Логопед :/А/. Гравці ,які знайшли цей звук у своїх словах ,
плескають в долоні й по черзі називають слова ,виділяючи інтонаційно /А/:
корова ,сова ,коза ,рак ,лев ,тигр…..
Завдання логопеда – уважно слідкувати за правильністю відповідей та
називати різноманітні звуки ,щоб залучити до гри як найбільше учасників .
Гравці отримують фішки за правильні відповіді та повертають ведучому
по одній фішці за кожний пропущений хід.
Виграй той , хто набере найбільше фішок .
Гра «Хто чим летить»
Мета: вчити формувати складову структуру слова
Обладнання: сюжетні картинки тварин ,три літаки із одним, двома ,
трьома віконцями
Хід гри
Логопед : "На аеродромі стоять три літаки. В одному – тільки одне вікно
,в другому – два ,у третьому – три .В аеропорт приїхали майбутні пасажири .
Кому в який літак сідати? Кількість віконечок у літаку відповідає кількості
складів у словах-назвах пасажирів»
Гра «Чиї голоси» (Із 3-х років )
Мета : формувати фонематичне уявлення у дітей
Обладнання : м’яч , картинки тварин :порося ,вовк , тигр , корова , коза
Хід гри
Дитина показує картинку тварини ,кидає м’яч товаришу , той називає тварину
та звуконаслідує ( корова –му—му , коза –ме-ме,…..).