"Ми раді вітати вас на нашому сайті!"

Меню сайту
Корисні посилання














Свята та події
Форма входу
Архів записів

Ігри

              Гра «Збери врожай»  

Мета: формувати у дітей розвиток словозміни (один – багато )

Обладнання: предметні малюнки із фруктами

                                                  Хід гри

Логопед : « Діти давайте «зберемо врожай», причому в один кошик покладемо один

  фрукт і назвемо один і багато та навпаки ,другий – багато і один» .

Наприклад:груша – груші ; сливи – слива

 

 

 

 

    Гра «Допоможи художнику» 

Мета: розвивати уміння вставляти пропущенні звуки у середині слова

Обладнання:  портрети казкових героїв із казки «Буратіно» , таблички із

словами:О..О ,Г..БИ ,Н..С, СЛЬО..А

                                                      Хід гри

Логопед: « Діти, розгляньте портрети, що забув намалювати художник? Без яких

частин обличчя залишилися казкові персонажі? Назвіть ці частини та відшукайте

таблички із цими словами . Пропущені середні звуки назвіть».

Діти: «Буратіно залишився без носа,…»

Логопед: «Домалюйте ті частини обличчя ,яких  не вистачає й розфарбуйте портрети

  

 

 

                        Гра «Підкажи Незнайкові»

      Мета: розвивати у дітей зв’язне мовлення за допомогою опису предмета , 

       збагачувати словниковий запас

Обладнання: іграшка Незнайко ,шкільні речі: книжка , зошит , ручка і т.д.,

іграшки ,кошик, рюкзак

                                                       Хід гри

Логопед: «Незнайко – це хлопчик ,який дуже хоче всього навчитися ,але у нього не

все виходить . Давайте допоможемо йому прибрати у кімнаті : іграшки складемо у

кошик ,а шкільні речі у рюкзак , причому взявши кожну річ  розкажемо про нього

( який він?),а потім покладемо у кошик чи в рюкзак» .

 

 

 

                      Гра «Назви казкового героя» 

   Мета : збагачувати словниковий запас у дітей , формувати уміння знаходити

   і показувати картинки за словесною інструкцією

Обладнання:  картинки із зображенням казкових героїв

                                               Хід гри

Перед дітьми викладаємо малюнки із казко-вими героями .

Логопед просить показати по черзі названих героїв:  «Покажіть крокодила Гену

,слоненя Умку , собачку Шарика , левенятко , черепашку ….»

(Дитина показує картинку із заданим казковим героєм.)

 

 

 

                       Гра «Порахуй звуки» 

Мета: формувати вміння складати слова окремих звуків

Обладнання: кольорові фішки (голосні звуки-червоні , приголосні звуки-сині )

                                          Хід гри

Логопед  промовляє звуки голосні і приголосні. Діти кладуть на стіл фішки, які

відповідають  звукам відповідних кольорів.

Наприклад: логопед –УА-(діти викладають) 2 червоні фішки,

-ОР-1червона ,1 синя;

-ВАУ-1 синя,2 червоні фішки

 

 

 

                  Гра «Сплети вінок» 

Мета: формувати навички у дітей утворювати нові спільнокореневі слова

за допомогою суфікса (пестлива форма), вчити розрізняти види квітів ,

знайомити із місцем де вони ростуть , виховувати , бережливе ставлення

до оточуючої природи навколо нас

Обладнання : розфарбовка  з квітами , демонстраційні таблиці: квіти лісу ,

лугу , домашні

                                                Хід гри

Логопед: «Сьогодні ми сплетемо кожен собі  віночок , у кожного у вас лежить на

столі розфарбовка . Ваше завдання - зафарбовуючи кожну квіточку потрібно

назвати її ласкаво (пестливо) та правильно підібрати колір і тоді віночок вам посміхнеться .

Наприклад: ромашка - ромашечка, фіалка – фіалочка….

   

 

 

                        Гра «Березові листочки» 

Мета: формувати вміння виділяти заданим голосом  звук у слові з опорою на

слухове сприймання дитини

Обладнання: фішки у формі листочка кожній дитині – зелена ,жовта

                                                      Хід гри

Логопед читає повільно кожне слово віршика , а діти почувши в слові  звук /С/ п

іднімають  зелений листочок ,не почули заданого звука - піднімають жовтий листочок.

Наприклад:

Доня рано дуже встала

І спідничку одягла .

А матусині сини

Одягалися в штани.

 

 

 

                 Гра « Упіймай  звук»   

Мета : вчити дітей знаходити заданий звук у слові

Обладнання : картинки , схеми слів , до них фрагмент

                         Хід  гри

Гравці мають за звуковим сигналом зібрати картинки та по черзі назвати їх .

Ведучий повідомляє ,що той ,хто почує названий звук у своєму слові ,має

швидко плеснути в долоні – «упіймати» його .

Наприклад : Логопед :/А/. Гравці ,які знайшли цей звук у своїх словах ,

плескають в долоні й по черзі називають слова ,виділяючи інтонаційно /А/:

корова ,сова ,коза ,рак ,лев ,тигр…..

Завдання логопеда – уважно слідкувати за правильністю відповідей та

називати різноманітні звуки ,щоб залучити до гри як найбільше учасників .

Гравці отримують фішки за правильні відповіді та повертають  ведучому

по одній фішці за кожний пропущений хід.

Виграй той , хто набере найбільше фішок .  

   

 

 

                  Гра «Хто чим летить» 

Мета: вчити формувати складову структуру слова

Обладнання: сюжетні картинки тварин ,три літаки із одним, двома ,

трьома віконцями

                                           Хід гри

Логопед : "На аеродромі стоять три літаки. В одному – тільки одне вікно

,в другому – два ,у третьому – три .В аеропорт приїхали майбутні пасажири .

Кому в який літак сідати? Кількість віконечок у літаку відповідає кількості

складів у словах-назвах пасажирів»

 

 

                      Гра «Чиї голоси» (Із  3-х років )

Мета : формувати  фонематичне  уявлення у  дітей

Обладнання : м’яч , картинки  тварин :порося ,вовк , тигр , корова , коза

                                      Хід  гри

Дитина показує картинку тварини ,кидає м’яч товаришу , той називає тварину

та звуконаслідує ( корова –му—му , коза –ме-ме,…..).