Меню сайту
Прогноз погоди
Архів записів
|
ІгриГра «Збери врожай» Мета: формувати у дітей розвиток словозміни (один – багато ) Обладнання: предметні малюнки із фруктами Хід гри Логопед : « Діти давайте «зберемо врожай», причому в один кошик покладемо один фрукт і назвемо один і багато та навпаки ,другий – багато і один» . Наприклад:груша – груші ; сливи – слива
Гра «Допоможи художнику» Мета: розвивати уміння вставляти пропущенні звуки у середині слова Обладнання: портрети казкових героїв із казки «Буратіно» , таблички із словами:О..О ,Г..БИ ,Н..С, СЛЬО..А Хід гри Логопед: « Діти, розгляньте портрети, що забув намалювати художник? Без яких частин обличчя залишилися казкові персонажі? Назвіть ці частини та відшукайте таблички із цими словами . Пропущені середні звуки назвіть». Діти: «Буратіно залишився без носа,…» Логопед: «Домалюйте ті частини обличчя ,яких не вистачає й розфарбуйте портрети
Гра «Підкажи Незнайкові» Мета: розвивати у дітей зв’язне мовлення за допомогою опису предмета , збагачувати словниковий запас Обладнання: іграшка Незнайко ,шкільні речі: книжка , зошит , ручка і т.д., іграшки ,кошик, рюкзак Хід гри Логопед: «Незнайко – це хлопчик ,який дуже хоче всього навчитися ,але у нього не все виходить . Давайте допоможемо йому прибрати у кімнаті : іграшки складемо у кошик ,а шкільні речі у рюкзак , причому взявши кожну річ розкажемо про нього ( який він?),а потім покладемо у кошик чи в рюкзак» .
Гра «Назви казкового героя» Мета : збагачувати словниковий запас у дітей , формувати уміння знаходити і показувати картинки за словесною інструкцією Обладнання: картинки із зображенням казкових героїв Хід гри Перед дітьми викладаємо малюнки із казко-вими героями . Логопед просить показати по черзі названих героїв: «Покажіть крокодила Гену ,слоненя Умку , собачку Шарика , левенятко , черепашку ….» (Дитина показує картинку із заданим казковим героєм.)
Гра «Порахуй звуки» Мета: формувати вміння складати слова окремих звуків Обладнання: кольорові фішки (голосні звуки-червоні , приголосні звуки-сині ) Хід гри Логопед промовляє звуки голосні і приголосні. Діти кладуть на стіл фішки, які відповідають звукам відповідних кольорів. Наприклад: логопед –УА-(діти викладають) 2 червоні фішки, -ОР-1червона ,1 синя; -ВАУ-1 синя,2 червоні фішки
Гра «Сплети вінок» Мета: формувати навички у дітей утворювати нові спільнокореневі слова за допомогою суфікса (пестлива форма), вчити розрізняти види квітів , знайомити із місцем де вони ростуть , виховувати , бережливе ставлення до оточуючої природи навколо нас Обладнання : розфарбовка з квітами , демонстраційні таблиці: квіти лісу , лугу , домашні Хід гри Логопед: «Сьогодні ми сплетемо кожен собі віночок , у кожного у вас лежить на столі розфарбовка . Ваше завдання - зафарбовуючи кожну квіточку потрібно назвати її ласкаво (пестливо) та правильно підібрати колір і тоді віночок вам посміхнеться . Наприклад: ромашка - ромашечка, фіалка – фіалочка….
Гра «Березові листочки» Мета: формувати вміння виділяти заданим голосом звук у слові з опорою на слухове сприймання дитини Обладнання: фішки у формі листочка кожній дитині – зелена ,жовта Хід гри Логопед читає повільно кожне слово віршика , а діти почувши в слові звук /С/ п іднімають зелений листочок ,не почули заданого звука - піднімають жовтий листочок. Наприклад: Доня рано дуже встала І спідничку одягла . А матусині сини Одягалися в штани.
Гра « Упіймай звук» Мета : вчити дітей знаходити заданий звук у слові Обладнання : картинки , схеми слів , до них фрагмент Хід гри Гравці мають за звуковим сигналом зібрати картинки та по черзі назвати їх . Ведучий повідомляє ,що той ,хто почує названий звук у своєму слові ,має швидко плеснути в долоні – «упіймати» його . Наприклад : Логопед :/А/. Гравці ,які знайшли цей звук у своїх словах , плескають в долоні й по черзі називають слова ,виділяючи інтонаційно /А/: корова ,сова ,коза ,рак ,лев ,тигр….. Завдання логопеда – уважно слідкувати за правильністю відповідей та називати різноманітні звуки ,щоб залучити до гри як найбільше учасників . Гравці отримують фішки за правильні відповіді та повертають ведучому по одній фішці за кожний пропущений хід. Виграй той , хто набере найбільше фішок .
Гра «Хто чим летить» Мета: вчити формувати складову структуру слова Обладнання: сюжетні картинки тварин ,три літаки із одним, двома , трьома віконцями Хід гри Логопед : "На аеродромі стоять три літаки. В одному – тільки одне вікно ,в другому – два ,у третьому – три .В аеропорт приїхали майбутні пасажири . Кому в який літак сідати? Кількість віконечок у літаку відповідає кількості складів у словах-назвах пасажирів»
Гра «Чиї голоси» (Із 3-х років ) Мета : формувати фонематичне уявлення у дітей Обладнання : м’яч , картинки тварин :порося ,вовк , тигр , корова , коза Хід гри Дитина показує картинку тварини ,кидає м’яч товаришу , той називає тварину та звуконаслідує ( корова –му—му , коза –ме-ме,…..).
|
|